„Studiul e ușor pentru cine are timp și este o muncă plăcută, când e
singura noastră preocupare. Dar, când te închini studiului după oboseala unei
munci grele, după o zi de lucru, înseamnă că faci o sforțare minunată, un act
de curaj.” – Anatole France
Consecventă
armonizării activității sale cu ultimele tendințe, dar pentru a fi în ton cu
limbajul modern am putea spune și trend-uri europene, Casa Corpului Didactic a
județului Bistrița-Năsăud continuă stimularea învățării limbilor străine de
către adulți, atât cadre didactice din învățământul preuniversitar cât și
adulți din afara sistemului de învățământ.
Inițial
s-a format o primă grupă de douăzeci de cursanți la care, după numai trei luni,
s-a adăugat o a doua grupă care a studiat intensiv materia, astfel încât în
vacanța de vară ambele grupe (grupele 1 și 2) au absolvit „anul școlar”,
curriculumul cuprinzând 80 de ore repartizate câte 2 ore/ săptămână timp de
zece luni pentru fiecare grupă.
În
condițiile resurselor bugetar-financiare reduse, cheltuielile aferente au fost
suportate din taxa de participare achitată de cursanți, chiar și așa interesul
deosebit determinând ca numărul cursanților să depășească numărul programat
inițial de 15 cursanți/ grupă.
Prin
îmbinarea diverselor metode, cursanții au fost introduși treptat în tainele
limbii engleze, într-un mod interactiv, aceștia studiind cu reală plăcere tot
ce este legat de universul limbii engleze: de la fonetică, vocabular și
gramatică până la cântece, colinde și obiceiuri legate de sărbătorile
tradiționale britanice și americane.
Ecoul
pozitiv al activităților din primele două grupe a dus la înființarea celei de a
treia grupe de cursanți care a fost inițiată în septembrie 2011, în timp ce
cursanții primelor două grupe și-au exprimat dorința de a continua studiul
limbii engleze pe un nivel superior, astfel încât tot în septembrie 2011 a fost
inițiată grupa de nivel intermediar.
Cursul
„Five o’clock tea” pentru începători a fost astfel continuat cu manualul „We
love English” pentru nivel intermediar și, după finalizarea celor 80 de ore ale
fiecărui program, cele două grupe (grupele 3 și 4) și-au exprimat intenția de a
continua studiul și în anul școlar următor.
Mai
mult decât atât, cursanții s-au implicat în mod creativ în diverse activități suplimentare:
- participarea la un concert la Sinagogă susținut de o pianistă japoneză vorbitoare de limba engleză unde cursanții și-au aplicat cunoștințele de limba engleză;
- o vizită la Căminul de bătrâni pentru a împărtăși câte ceva din spiritul Crăciunului și celor de acolo;
- o expoziție cu lucrările cursanților executate de-a lungul „anului școlar” cu ocazia punctării diverselor sărbători specifice civilizației anglo-americane;
- un carnaval al măștilor de Halloween în timpul unei excursii tematice;
- o plimbare cu sania – chiar fiind Valentine’s Day – în completarea unui program artistic denumit „Dansuri și costume medievale”, realizate în timpul unei alte excursii.
Deja devenită tradiție, începerea anului școlar la CCD BN este anunțată de lansarea cursului de engleză, într-o triplă formație anul acesta școlar (2012-2013): nivelul „beginners” (începători), nivelul „intermediate” (intermediari) și, un succes al perseverenței și dorinței de studiu, nivelul „advanced” (avansați) inițiat la dorința și cererea cursanților care au absolvit nivelul intermediar.
Metodele
de predare interactive, cu accent pe dezvoltarea vocabularului și pe
conversație, precum și atmosfera plăcută „la un ceai englezesc” au avut un rol
esențial în susținerea coeziunii grupului și a implicării colective în diverse
activități și i-au făcut pe cursanți să participe cu același entuziasm la ora săptămânală
de „English”, chiar dacă „studenții” – pentru că așa se numește în engleză
orice cursant – vin la curs după o zi obositoare de muncă.
Întâlnirea
săptămânală la „ora de engleză” este și un motiv de socializare și de
cunoaștere reciprocă de către cursanți, bucuria evenimentelor private fiind
împărtășită și colegilor de grupă, atmosfera plăcută nepunând în umbră
seriozitatea studiului, care rămâne „emblema” acestui curs.
Casa
Corpului Didactic a ieșit astfel în întâmpinarea cerințelor unui învățământ la
standarde europene oferind condiții de învățare pe tot parcursul vieții – acel
„lifelong learning” – pentru fiecare adult care dorește să își dezvolte
competențele necesare adaptării în cadrul unei societăți bazate pe cunoaștere,
cu referire mai ales la folosirea calculatorului și navigarea pe internet,
care ridică problema cunoașterii unei limbi străine – în special a limbii
engleze – și, deci, a competențelor lingvistice de bază.
profesor metodist Elena Egreta Marc,
Casa Corpului Didactic a județului Bistrița-Năsăud
Surpisingly many pictures from our classes, in which we were caught in our most studious poses. Good luck in your activity!
RăspundețiȘtergere