marți, 11 octombrie 2011

Cursul de limba engleză – continuitate şi dinamism

„Un bun profesor are această grijă statornică:
îi învaţă pe discipoli să se lipsească de el.” – André Gide


Datorită exploziei informaţionale din toate domeniile vieţii politice, economice şi sociale pe plan internaţional, interesul pentru studiul limbilor străine a crescut mult, impunându-se dezvoltarea competenţelor lingvistice – cu prioritate dată studiului limbii orale la început – după care, odată cu progresul în cunoaşterea limbii, studentul devine conştient de necesitatea efortului constant pentru o cât mai bună însuşire a limbii străine, cu dezvoltarea interdependentă dintre cele patru deprinderi: ascultare, vorbire, citire, scriere.

Învăţarea unei limbi străine este un proces de durată, având în vedere diferenţele semnificative între respectivul sistem lingvistic şi cel al limbii române. Astfel că un rol important îl are stimularea motivaţiei cursanţilor, şi aici intervine personalitatea profesorului care poate să susţină eforturile studenţilor prin gradarea corespunzătoare a materialului de limbă, prin varietatea procedeelor şi mijloacelor de învăţământ, prin exersarea sistematică şi consecventă a dificultăţilor limbii engleze, pentru a face accesibile noţiunile de gramatică (ce ridică, în primul rând, probleme în învăţarea unei limbi străine la vârsta matură) şi, în final, dar nu în cele din urmă, să transforme şedinţele obositoare de câte două ore în întâlniri antrenante şi plăcute la „ceaiul de la ora cinci”. 
După primul an de studiu al limbii engleze în cadrul „Cursurilor de iniţiere în limbi străine pentru adulţi” incluse în Oferta de programe de formare continuă în anul 2010-2011 şi desfăşurate la sediul Casei Corpului Didactic Bistriţa-Năsăud, cursanţii din grupele I şi II care au finalizat cursul şi-au exprimat dorinţa de a continua studiul limbii engleze într-un an superior de studiu şi astfel a apărut necesitatea iniţierii unui alt curs – nivel intermediar – pentru aprofundarea cunoştinţelor acumulate anterior, dar şi pentru dezvoltarea acestora. 
Cursul de limba engleză – nivel intermediar („We love English – Intermediate student’s book”) este o continuare a cursului de iniţiere „Five o’clock tea –English for beginners” care a fost foarte apreciat de cursanţi şi, în spiritul transmiterii bunelor practici, a apărut o cerere apreciabilă din partea cursanţilor pentru formarea a două grupe de studiu: grupa a III-a pentru „Cursul de iniţiere în limba engleză pentru adulţi” şi grupa a IV-a pentru Cursul de limba engleză-nivel intermediar.
Dacă primul an de studiu a asigurat „studenţilor” un vocabular care să le permită înţelegerea şi utilizarea unor expresii familiare cotidiene, să comunice într-un mod simplu, să înţeleagă fraze şi expresii frecvent folosite în domenii de interes imediat şi să descrie sau să evoce subiecte care corespund nevoilor lor imediate (corespunzător nivelurilor Ai şi A2 din Cadrul de Referinţă European), precum şi elementele de bază ale gramaticii limbii engleze, anul doi de studiu va asigura îmbogăţirea vocabularului dar şi aprofundarea gramaticii.
Lecţiile care vor fi studiate în anul II cuprind descrierea universului britanic, cu elemente de civilizaţie şi cultură anglo-saxonă, de la elemente de istorie şi geografie a Regatului Unit şi a Londrei, până la prezentarea tradiţiilor şi obiceiurilor, pentru familiarizarea cu cultura poporului a cărui limbă cursanţii se pregătesc să o cunoască şi să o vorbească, în scopul declarat de a călători şi descoperi ei înşişi Anglia.

Profesor metodist,
Elena Egreta Marc

Un comentariu:

  1. O mana de adulti am gasit adunati in sala micuta de la demisolul cladirii, emotionati ca inaintea unui alt inceput,vorbind despre tema acasa ca niste scolari constiinciosi. Termosul mare cu ceai si cescutele ce asteptau pe un colt de masa m-au introdus in aerul englezesc al unui "Five o'clock tea". Atmosfera s-a degajat imediat ce pragul a fost trecut de faptura diafana inconjurata de o aura mov. Toata numai zambet,debordand o vitalitate molipsitoare,ne-a salutat: "Good-afternoon everybody!" Intrase Miss Teacher! Am indragit-o imediat! Cu un stil personal de abordare a orei de engleza, punand accent foarte mult pe conversatia cladita pe o gramatca insusita ca un joc, din "manualul" propriu special organizat pentru perceptia unui adult, lectia de "Five o'clock tea" m-a convins! I will be there next tine, Miss Teacher! See you soon!
    Sincerely,

    Mirela Orban alias Diane

    RăspundețiȘtergere