„When
people care for you they can
straighten out your soul”
Langston Hughes
În perioada 19-25 noiembrie 2012 s-a desfăşurat – sub genericul „Mediu
social mai sigur pentru o educaţie mai performantă” – a XIII-a Ediţie a „Festivalului
Naţional al Şanselor Tale”. Numit
și Festivalul Învăţării, acesta a fost lansat pentru prima dată în Marea
Britanie în 1992, fiind preluat ulterior sub diferite denumiri de către
numeroase ţări din Europa şi de pe alte meridiane ale lumii. În prezent acest
festival are loc în peste 50 de ţări.
Un rol important în
dezvoltarea şi extinderea evenimentului l-au avut Conferinţa Internaţională de
Educaţie a Adulţilor din 1997 (CONFITEA V) şi Conferinţa Generală a UNESCO din
1999.
„Festivalul Şanselor
Tale” din România a fost promovat la nivel european în diferite publicaţii şi
broşuri din care amintim „International Adult Learners Week – Six years after
CONFINTEA V”, publicată de Institutul pentru Educaţie al UNESCO, Hamburg. De
asemenea a fost promovat prin proiectul European „Lărgirea şi Consolidarea
Dimensiunii Europene a Mişcării: Săptămâna Educaţiei Permanente” („Widening and
Strengthening the European Dimension of the Lifelong Learning Week Movement”).
Această manifestare națională coordonată de M.E.C.T.S. și organizată la
nivel local de Casa Corpului Didactic și Inspectoratul Școlar Județean
Bistrița-Năsăud s-a derulat sub egida Anului European al Îmbătrânirii active şi
al Solidarităţii între generaţii. Pe parcursul
festivalului timp de o săptămână s-au desfășurat activități diverse menite să-i
motiveze pe adulți să învețe continuu, dar și să promoveze documentele europene
şi naţionale în domeniul educaţiei permanente.
![]() |
Introduction to nonformal education |
Acțiunile specifice evenimentului au
constat în dezbateri, colocvii, seminarii, simpozioane, lectorate; parteneriate
cu unități școlare, ONG-uri, primării, case de cultură (activităţi culturale,
sportive, educaţie civică, educaţie pentru valorile democraţiei, educaţie
pentru protecţia mediului, educaţie religioasă, educaţie estetică); prezentări de
imagini foto, lansări de filme, de carte; diseminarea de „bune
practici”. Acestea nu s-au desfășurat doar în unități de învățământ, ci
și spaţii publice şi neconvenţionale – pieţe, parcuri, mijloace de transport,
stradă, etc. – devenind timp de o săptămână, spaţii ale comunicării şi
învăţării.
![]() |
Teaching Adults requires sacrifices |
În acest sens, Casa Corpului
Didactic Bistrița-Năsăud, în colaborare cu Peace Corps România şi cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistrița-Năsăud, a
organizat în 22-23 noiembrie 2012 workshop-ul:
„Interferențe culturale”. Această activitate
coordonată de Loredana Anca Zbînca, director Casa Corpului Didactic și Viorelia
Lupșan, inspector limbi moderne s-a adresat profesorilor de limba engleză și a
fost susţinută de Elena Egreta Marc, profesor metodist, Jovanka Balac, trainer şi colaborator Peace Corps și Juca Maria, profesor de limba engleză.
Temele abordate au fost: Introduction to nonformal education; „Lifelong Learning”
in Teaching Adults; Project Design Management; Creative Fundraising Techniques
și au vizat promovarea, recunoaşterea şi
implementarea conceptului de educaţie şi formare profesională pe tot parcursul
vieţii.
![]() |
Projects and ideas with a „PeacesCorps” American volunteer |
![]() |
Volunteering only through collaboration |
Director Casa Corpului Didactic,
prof. Loredana
Anca Zbînca
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu